ny adress

2010-07-21
Från och med nu hittar ni mig här: http://maritlarsson.wordpress.com/


jag ska flytta

2010-07-20

Bloggen alltså. Så det är därför det är dåligt med uppdatering nu. Jag försöker förstå mig på CSS så jag kan designa nya bloggen på Wordpress. Det är lite knepigt.. men det kommer bli bra när jag är klar!


vilken dag!

2010-07-18
Fick hänga med otroligt duktiga bröllopsfotografen Camilla Dahlin och träffa inte mindre än TVÅ fantastiskt fina brudpar i lördags. Tack tack tack!! När jag inte bar omkring på reflexskärm, filtar, vatten, skor och diverse andra saker så passade jag också på att fota lite. Grymt kul! ...och jag som skulle hålla reda på klockan glömde också tid och rum. Vill fota mer mer mer!


det gick bra tills Jack ramlade ner i brunnen

2010-07-15


att springa när det regnar är bland det bästa jag vet

2010-07-14


på väg

2010-07-12

fotoutmaning

2010-07-09

Igår fick jag möjligheten att fota på ett helt nytt sätt. I studio! Moa fick vara min försökskanin. En modell med myror i byxorna (klänningen?). Massa spring i benen och hela fotograferingen var som ett träningspass. Eller hur Thomas? Men det var skoj. En utmaning minst sagt!

(den halvdåliga redigeringen skyller jag på laptopen...)


Tack Petra och Magnus för hjälpen och lånet av studion. Ni är fantastiska.

 

 


sommar och semester för alltid tack

2010-07-07







halva nöjet med festival är att titta på allt folk

2010-07-06

ett halvår senare

2010-07-04
Elin Sigvardsson, en annan artist jag ville lyssna på. Det är andra gången jag ser henne live.
Roligt att se att det är stor skillnad på bilderna jag tog och nu.



Khoma

2010-07-03
Ett av banden jag verkligen ville se var Khoma. De gjorde ett galet bra framträdande. Ett av de bästa
på hela kvällen!




Peace & Love festival

2010-07-02
Har hur många bilder som helst att gå i genom... och det är bara från igår. Så roligt att fota något annat än blommor. :)

Två dagar kvar!


vad säger du om myggan Lena?

2010-06-30


plötsligt händer det

2010-06-27
Det är smått fantastiskt att denna lilla kille lyckades fastna på bild tillslut. Roligast var att gömma sig
bakom mamma, springa iväg eller göra konstiga miner.



äntligen semester

2010-06-25

paus

2010-06-24
Uppe vid hopptornen på Lugnet. Någon har lånat stolar från cafét och hittat en bättre plats att titta på utsikten.



lek med lensbaby

2010-06-21
Till och med pelargon blir lite roligare med lensbaby.



naturey crap

2010-06-19
Det finns en grupp på Flickr som heter Naturey crap:

"For those of us that really hate nature photos, but take them anyway.
We may even do it well, and that pisses us off even more."


Jag borde gå med.



älskade skitunge blir så stor

2010-06-17



mer bröllop

2010-06-16
En av de bilder jag tycker bäst om! Vet inte riktigt varför. Den kanske helt enkelt är bra.





Maria & Anders bröllop

2010-06-13
Har xxx antal bilder att gå igenom efter lördagens bröllopsfotande. Hellre en bild för mycket tänkte jag!
...man får inte direkt en andra chans.





idén var i alla fall bra...

2010-06-09

Tanken var att få till några häftiga blåsa maskros-bilder... det gick sådär.
Allra mest gillar jag bilden där man ser skon uppe i hörnet och bilden där man ser absolut ingenting.



godmorgon

2010-06-09
Älskar mina stora fönster i vardagsrummet som släpper in morgonsolen.


man får hemlängtan ibland

2010-06-08
Det är så otroligt fint hemma nere vid älven. Man uppskattar det mer när man inte ser det varje dag längre.




Ingen kan vara nere med en ballong

2010-06-06




blå himmel och vita ben

2010-06-03
Idag blev jag klar med foto-kursen jag läst under vårterminen. Heja! Det tråkiga är att nu är jag utan stativ eftersom jag lånat ett från skolan sedan januari... Jag får köpa ett eget så småningom.
Nästa inköp i kamerautrustningsväg är en trådlös fjärrkontroll eftersom den jag har - såklart - bara fungerar på min gamla kamera. Den kommer förhoppningsvis imorgon!





ibland behöver man inte så mycket mer än ett par moln

2010-06-01

ur fokus

2010-05-31
Provade mitt objektiv Lensbaby på nya kameran. Det är en enkel lins som sitter på en plastslang som man kan böja och vrida som man vill, beroende på vart i bilden man vill ha fokus. Det blir ganska häftiga effekter!
Roligt, men lite knepigt. Det är bara att öva, öva, öva...



boom! till mamma på mors dag. ♥

2010-05-30
Jaa, det är trädet som står mitt i rondellen på Faluns mest trafikerade gata. Jaa, det var en och annan som tittade. Klockan var bara strax efter sju på morgonen så det var inte hela stan som såg mig (men desto konstigare verkade det kanske). Jag kunde inte bara gå förbi idag.







café peace & love borlänge

2010-05-29






www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos and videos from Marit Larsson. Make your own badge here.